WELCOME!!! SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA...UNTUK MENDAPATKAN KETERANGAN DENGAN LEBIH LANJUT SILA HUBUNGI SAYA, FIZA@IELA DI NO 0134750099 ATAU 0134757678.. TERIMA KASIH..!!

Thursday 4 August 2011

Luka Sembuh Dengan Cepat..


SUMBER : Nur faziha

Dipetik dari S & J Sihat Segar; Majalah Pa & Ma keluaran Ogos 2010..

Soalan:

Saya melahirkan anak melalui pembedahan. Ketika berpantang, saya mengambil minuman pati ikan haruan. Apakah suplemen yang perlu diambil selepas berpantang untuk memastikan luka dalaman dan luaran sembuh?

-Shaza, Rawang, Selangor-

Jawapan:

Luka akibat pembedahan memerlukan masa untuk sembuh sepenuhnya. Walau bagaimanapun terdapat beberapa perkara yang boleh dilakukan bagi memastikan luka tersebut sembuh dengan baik & cepat. Selain mengamalkan meminum pati ikan haruan, puan juga boleh mengambil pati gamat bersama-sama vitamin E.

Puan turut digalakkan menggunakan girdle bagi mengurangkan regangan pada kawasan pembedahan yang mungkin boleh melambatkan penyembuhan pada kawasan luka pembedahan.
______________________________________________
Pakar sakit puan terkenal Dr Hamid Arshad telah memberi keterangan menyokong penggunaan bengkung..

"AMALAN MEMAKAI BENGKUNG SELEPAS BERSALIN PEMBEDAHAN (CESAREAN) TIDAK DI CEGAH" 
__________________________________________

Kepada ibu-ibu yang telah melahirkan anak secara pembedahan, sekarang tak perlu risau lagi perut anda menggelebeh kerana risau tidak boleh berbengkung.. boleh..! Anda pun boleh tampil langsing selepas kembali bersalin..!


Premium Beautiful memang istimewa..
 sebab ada teknologi Far Infra Red (FIR) yang mana ia membantu penyembuhan luka lebih cepat & merapatkan apa-apa yang tak rapat.. 



Dapatkan satu set Premium Beautiful anda sekarang...



Hubungi saya 

fiza@iela : 0134750099



0 comments:

Post a Comment